ILE WYNOSZĄ składki ZUS 2016 i mały ZUS 2016: 1121,52 zł lub 465,28 zł [OFICJALNE WYLICZENIE]
Wszystkie artykuły Tech

ILE WYNOSZĄ składki ZUS 2016 i mały ZUS 2016: 1121,52 zł lub 465,28 zł [OFICJALNE WYLICZENIE]

Łukasz Bigo 7 mar 2016 2 min czytania
Artykuł archiwalny, odzyskany z 7 mar 2016. Opisane ceny, terminy, oferty i dane mogły od tego czasu ulec zmianie.

Oto obowiązujące składki ZUS 2016 dla przedsiębiorców i ZUS 2016 dla nowych firm, które należy opłacać w 2016 roku. Pełna składka ZUS 2016 na ubezpieczenie społeczne wraz z chorobowym wynosi 772,96 zł, bez ubezpieczenia chorobowego – 713,35 zł. Dlaczego tyle? I ile wynoszą składk

Oto obowiązujące składki ZUS 2016 dla przedsiębiorców i ZUS 2016 dla nowych firm, które należy opłacać w 2016 roku. Pełna składka ZUS 2016 na ubezpieczenie społeczne wraz z chorobowym wynosi 772,96 zł, bez ubezpieczenia chorobowego – 713,35 zł. Dlaczego tyle? I ile wynoszą składki na MAŁY ZUS? Kliknij i ZOBACZ więcej:

Składka na Fundusz Pracy 2016 r. to 59,61 zł. Składka zdrowotna 2016 to 288,95 zł. Składki obowiązują od stycznia 2016 roku.

Składki ZUS 2016 dla przedsiębiorców: 1121,52 zł z chorobowym

Oto obowiązujące od stycznia 2016 roku składki ZUS:

  • składka na ubezpieczenie społeczne 2016: 772,96 zł (z chorobowym) lub 713,35 zł (bez dobrowolnego chorobowego)
  • składka na ubezpieczenie zdrowotne 2016: 288,95 zł,
  • składka na Fundusz Pracy 2016: 59,61 zł.

Oprócz tego firmy zatrudniające pracowników na etacie muszą opłacać również składkę na Fundusz Emerytur Pomostowych. FEP 2016 wynosi 36,5 zł.

Istnieją firmy księgowe, które pomagają w optymalizacji składek ZUS i doradzą, jak je obniżyć do najniższego możliwego poziomu. Poniżej powinna znajdować się reklama jednej z nich – jeśli jesteś zainteresowana/y, kliknij, aby poznać szczegóły:

→Zobacz też: Polski Office 2016 do pobrania za darmo

Mały ZUS w 2016 r.: w sumie 465,28 zł

W 2016 roku mały ZUS, czyli ZUS 2016 dla małych firm (przez pierwsze dwa lata działalności) również się zwiększył i wynosi odpowiednio:

  • Ubezpieczenie społeczne:176,33 zł(opłacanie składki na Fundusz Pracy nie jest konieczne)
  • Ubezpieczenie zdrowotne:288,95 zł

Łącznie preferencyjne stawki ZUS w 2016 r. – czyli tzw. MAŁY ZUS 2016 – wynoszą zatem 465,28 zł.

Składki ZUS 2016 od przychodów?

Na początku grudnia 2015 roku pojawiła się sugestia wiceministra Marcina Zielenieckiego, żeby składki ZUS w 2016 roku płacić od przychodów, a nie w ustalonej wysokości. Oznaczałoby to podniesienie stawek do nawet 5-6 tysięcy złotych, w zależności od przychodu firmy.

→Zobacz też: Teleexpress

Choć podniesienie stawek ZUS zostało pierwotnie zdementowane, wiadomo jednak, że trwają prace nad „sprawiedliwym” oZUS-owaniem przedsiębiorców z większymi obrotami.

Kolumna 1
Witryna mojafirma.tv i pismo Moja Firma skierowane są do właścicieli małych firm (1-50 pracowników) i stanowią część Grupy Online Łukasz Bigo o miesięcznym zasięgu 426 tysięcy Czytelników [dane za Google Analytics, raport za luty 2016 r.]. Jeśli widzisz błąd lub chcesz się z nami czymś podzielić, napisz do nas koniecznie: lukasz@mojafirma.tv.
Ł

Łukasz Bigo

Autor artykułu na mojafirma.tv

Przeczytaj również